تازه چه خبر

انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

با خواندن و نوشتن رشد کنید,به آینده متفاوتی فکر کنید که بیشتر از حالا با خواندن و نوشتن می‌گذرد.در کوچه پس کوچه‌های هفت شهر نوشتن با کافه نویسندگان باشید

عکس عکاسی چیست؟

مدیر بازنشسته
کاربر انجمن
Apr
1,207
4,126
133
5 کاری که باعث موفقیت در عکاسی برای عکاسان می شود .

به نظر می رسد که عکاسان حرفه ای، با عکس های زیبایشان ، همیشه می درخشند .
اما واقعیت این است که همه عکاسان درمعرض خطر یا ریسک قرار دارند. خلق و خوی، تمایلات و احساس غم و اندوه، مربوط به شخصیت و خود ما است.
اما شغل ما نیز ممکن است باعث شود که در حالات روحی بد یا خوب قرار بگیریم. ما به عنوان یک عکاس، با خطراتی ناشی از احساسات و شغل خود روبه رو هستیم.
در اینجا پنج ریسک که معمولا هر عکاس با آنها باید مواجه شود را به همراه راهکار ذکر می کنیم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
کاربر انجمن
Apr
1,207
4,126
133
1. خودتان را در موقعیت های سخت عکاسی قرار دهید

همه ما می توانیم امکاناتی را فراهم نماییم که کارمان را راحت انجام دهیم.
مثلا پروژکتور و سه پایه را در جای ثابتی قرار دهیم، همچنین از یک دیوار یا پس زمینه ثابت استفاده کنیم و بارها و بارها در مقابل آن عکس بگیریم.
این شیوه، خیلی راحت و قابل پیش بینی است.
اما اگر خودتان را در موقعیت های سخت قرار ندهید، پس چگونه می توانید رشد یا پیشرفت کنید؟
سریع ترین راه برای رشد در عکاسی، تجربه موقعیت های سخت و دشوار است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
کاربر انجمن
Apr
1,207
4,126
133
2. موقعیت های جدید عکاسی را امتحان کنید

بزرگترین چالش برای یک هنرمند، رکود است.
رکود یعنی یک هنرمند جستجوگری و پویایی خود را از دست بدهد .
همه ما در بعضی اوقات احساس ناامیدی و رکود داشته ایم، اما ما به عنوان یک عکاس فعال، باید به طور مداوم از کشش و تمایلات بازار مطلع باشیم و طبق آنها عمل نماییم.

چیزی که در 5 یا 10 سال پیش، در بازار کار عکاسی خوب به نظر می آمد، امروز خوب نیست.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
کاربر انجمن
Apr
1,207
4,126
133
برای حفظ رقابت و مهم تر از همه، برای الهام گرفتن از تمایلات جدید بازار ، باید به طور مداوم به دنبال تجربه کردن چیزهای جدید باشیم.
احتمالا الان دارید فکر می کنید که این یعنی چه؟
بیایید اینگونه درباره اش فکر کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
کاربر انجمن
Apr
1,207
4,126
133
سبک عکاسی شما چیست؟

آیا شما معمولا در نور طبیعی، عکاسی می کنید؟
عالیه. اما الان بیرون بروید و با فلاش جدا از دوربین، عکاسی کنید.
از پرواز می ترسید ؟ بیایید عکاسی هوایی را امتحان کنید.
آیا عکاس عروسی و مراسم هستید؟ بیایید عکاسی پرتره را امتحان کنید.
آیا عکاسی هستید که فقط داخل یک فضا عکاسی می کند ؟ منبعد فضاهای خارجی و طبیعت را امتحان کنید .
این مسیر موفقیت در عکاسی است و همه ما باید آن را طی کنیم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
کاربر انجمن
Apr
1,207
4,126
133
3. رها شدن در عکاسی

از هر چیزی رها شوید.
عکاسان تمایل به کنترل کردن زیاد دارند (نوعی وسواس که می خواهند همه چیز را به شدت کنترل نمایند).
نکته جالب در مورد همه این است که هیچ کس، تفاوت را مد نظر قرار نمی دهد.
بله، همه ما کمی وسواس فکری داریم، اما این وسواس در موقعیتی می تواند مثبت و در جایی دیگر، منفی و باعث شکست باشد.
ممکن است رها شدن، نوعی ریسک به نظر برسد اما ریسکِ داشتن وسواس فکری، از آن بیشتر است.
به منظور رشد و پیشرفت شغلمان، باید انجام برخی از کارهایی که در کسب و کارمان با آن مواجه هستیم را کنار بگذاریم.
اگر می خواهید رشد کنید، ابتدا باید کشف نمایید که از چه چیزی باید رها شوید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
کاربر انجمن
Apr
1,207
4,126
133
4. به دنبال یک مربی یا استاد عکاسی باشید

کارآفرین بودن، کار آسانی نیست. همه ما به یک مربی ، استاد یا منتور (تسهیلگر) نیاز داریم.
کسی که در تصمیم گیری های بزرگ، به ما کمک می کند.
کسی که به ما کمک می کند تا از موانع عبور کنیم.
ما در تصویرگران پویا اندیش تلاش نموده ایم تا با بهره گیری از اساتید برجسته در کلاس های جامع آموزش عکاسی در این راه به شما کمک کنیم .

کمک و راهنمایی گرفتن از یک متخصص در زمینه عکاسی منظره، معمولا به عنوان نشانه ای از شکست یا ضعف دیده شود،
اما حقیقت این است که نشانه دانایی و زرنگی صاحب کسب و کار است.
مثلا در شرکت هایی که دارای هیئت امنا هستند، دانش جمعی آنها به شکل گیری چشم انداز و مسیر حرکت شرکت کمک می کند.
هیئت مدیره شما شامل چه کسانی است؟
این افراد برای شما هزینه آور هستند اما حضورشان در هیئت مدیره خوب و مفید است.
بنابراین باید خوب فکر کنید که از چه کسی می خواهید زمان، انرژی و دانش خود را در کسب و کارشما سرمایه گذاری کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
کاربر انجمن
Apr
1,207
4,126
133
5. جاویژه بازارتان را گسترش دهید

جاویژه یا نیچ (niche) بخش حاشیه ای کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است.
ما معمولا به دنبال شیوه های آسان برای عکاسی هستیم اما اگر می خواهید کسب و کارتان رشد کند، باید جاویژه بازارتان را گسترش دهید.
هنگامی که این کار را انجام می دهید، خواهید دید که چقدر ایجاد کسب و کار جدید، ساده تر است.
پیشکسوتان معتقدند که عکاسان یا متخصص هستند و یا عمومی به معنای کسی که به جای تخصص در یک رشته در چند زمینه معلومات کلی دارد.
اما ما می گوییم عکاس باید یک «عکاس عمومی و متخصص»، باشد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Who has read this thread (Total: 0) View details

بالا