تازه چه خبر

انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

با خواندن و نوشتن رشد کنید,به آینده متفاوتی فکر کنید که بیشتر از حالا با خواندن و نوشتن می‌گذرد.در کوچه پس کوچه‌های هفت شهر نوشتن با کافه نویسندگان باشید

۱۵ بازی‌ساز افسانه ای که صنعت بازی را متحول کردند

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
Aug
4,559
7,691
173
MIDDLE OF THE NIGHT
1572874011599330.jpg


۱۵ بازیساز افسانه ای که صنعت بازی را متحول کردند - زومجی​
 
آخرین ویرایش:
مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
Aug
4,559
7,691
173
MIDDLE OF THE NIGHT
شاید شما وقتی از یک بازی خاص لذ*ت می‌برید، اولین چیزی که در مورد سازندگان آن می‌گویید، اسم شرکت یا استودیو سازنده‌اش باشد، اما مطمئنا وجود افراد بزرگ و زحمتکش در این استودیوها، عامل اصلی موفقیت یک پروژه است. در ادامه با ۱۵ بازیساز اسطوره‌ای که ستون‌های اصلی صنعت بازی‌سازی را بنا نهادند، آشنا خواهیم شد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
Aug
4,559
7,691
173
MIDDLE OF THE NIGHT
ساخت بازی باتوجه‌به مِتُد اولیه آن، با سایر کارهای هنری در جایگاه متفاوتی قرار دارد. اگر ساخت بازی‌ها را بخواهیم یک هنر فرض کنیم، به غیر از بازی‌های ویدیویی، در هیچ یک از شاخه های دیگر هنر سازنده مجبور به ساخت پیش زمینه‌های لازم برای ایجاد محصول نهایی ندارد . بگذارید به این شکل بیان کنم، فرضا یک نویسنده کتاب مجبور نیست جلد کتاب یا کاغذ آن را خود بسازد یا سینماگرها برای انتقال فیلم‌های خودشان به پرده‌ی سینما شروع به ساخت دوربین‌ها نمی‌کنند. اما بازی‌ها متفاوت هستند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
Aug
4,559
7,691
173
MIDDLE OF THE NIGHT
اگر می‌خواهید در این صنعت خاص باشید، باید از موتور گرافیکی تا جزئیات دیگر را مدنظر بگیرد و احتمالا خود و یک تیم قوی آستین‌ها را برای پی‌ریزی پایه‌های نسخه نهایی بالا بزنید. از تلویزیون‌ها، کنسول‌ها یا موبایل‌های هوشمند صحبت نمی‌کنم. بازی‌ها در خود نیز باید قابل انجام و بازی کردن باشند. این بازی‌ها باید المان‌های لازم در موتور گرافیکی، برای بهینه‌شدن با سیستمی که قرار است درآن اجرا شوند را داشته باشند. به همین دلیل از ابتدای کار به یک بدنه‌ی بسیار قوی نیاز دارند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
Aug
4,559
7,691
173
MIDDLE OF THE NIGHT
شاید دلیل خوب نبودن محصول نهایی برخی سازندگان، همان نبودن پایه‌ی خوب باشد. بازی‌سازی کاری گروهی و پیچیده است به همین دلیل صحبت از یک بازیساز درکنار سینماگر‌ها، نویسنده‌‌ها و سایر حوزه‌های هنر بعضا سخت می‌شود. اما بعضی سازندگان با بازی‌های خود می‌توانند از این مانع سخت عبور کنند.در این مقاله می‌خواهیم در را*بطه با سازندگانی صحبت کنیم که تصمیمات فردیشان در -ساخت بازی‌ها- باعث تغییری در جهت صنعت بازی‌سازی شده است. در این فهرست، تاثیرگذارترین سازندگان بازی را گردآوری کرده ایم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
Aug
4,559
7,691
173
MIDDLE OF THE NIGHT
باز هم می‌گویم در مورد سازندگانی که به جهان بازی‌ها جهت داده‌اند صحبت می‌کنیم. اینکه یک بازی عالی ساخته‌اند یا یک شخصیت بزرگ در صنعت بازی‌ها هستند جزوه معیارهای ما نبوده است. اینجا فقط از افرادی صحبت می‌کنیم که توانسته‌اند در سیر پیشرفت بازی‌های ویدیویی تاثیر بگذارند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
Aug
4,559
7,691
173
MIDDLE OF THE NIGHT
robpardo_1090435507.jpg


راب پاردو
راب پاردو در بدنه‌ی بلیزارد یکی از تاثیر گذاران دو بازی موفق StarCraft و WarCraft III بوده است. باتوجه‌به اینکه معیار ما موفقیت سازنده‌ نیست، به همین دلیل اگر این فهرست را در بهار سال۲۰۰۴ آماده می‌کردیم، شاید اصلا به فکر نام راب پاردو نمی افتادیم. حال بیاید و ببینید در سال ۲۰۱۵ هستیم و بازی‌ که راب پاردو ساخته بود، الهام بخش بسیاری از بازی‌های حال حاضر شده است. آن بازی کوچک هم‌اکنون در جهان بسیاری را مشغول خود کرده است . درست است در بازی وارکرفت افراد دیگری مانند الکس افراسیابی، کریس متزن ، جفری کاپلان و تام چیلتون نقش‌هایی داشته‌اند، اما پایه‌ این بازی در دستان راب پاردو شکل گرفته است. او که بسیاری از نکات مهم را بعد از بازی‌کردن EverQuest در ذهن خود ثبت کرده بود، با پیاده کردن این تجربه‌ها در بازی وارکرافت، باعث شد بعد از سال‌ها بازیکنان Hardcore بسیاری به دنیای بازی‌ها اضافه شوند و در کل او باعث شد که سبک MMO باری دیگر به بسیاری شناسانده شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
Aug
4,559
7,691
173
MIDDLE OF THE NIGHT
بازی World of Warcraft طراحی شده توسط پاردو، راحت قابل یادگیری بود. بازیکنان به‌راحتی می‌توانستند به سطح ده برسند و همین موضوع باعث یادگیری و ادامه بازیکنان می‌شد. این بازی، با المان‌های قابل‌توجه و زیبا مانند سیستم خرید اشیا، PvP و در آخر سیستم dungeon / raid به‌نوعی باعث اعتیاد بازیکنان به هرچی بیشتر ادامه دادن World of Warcraft می‌شد. برای بازیکنان معمولی ورودبه بازی World of Warcraft راحت بود، اما این تونل دور و دراز در آخر بازیکنان حرفه‌ای را فارِغ التحصیل می‌کرد. به همین دلیل این بازی توانست با سیستمی پیچیده، دقیق و زیبا باعث شود تا بسیاری از بازی‌های MMO امروزی الهام گرفته از World of Warcraft باشند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Who has read this thread (Total: 0) View details

بالا