امپرسیونیسم و مدرنیته

شاید محل اصلی مدرنیته در اواخر قرن نوزدهم، شهر پاریس بود که بین سال‌های 1853 تا 1870 تحت امپراتورس ناپلئون سوم بازسازی شد. بخش‌دار، بارون هاسسمان، نقشه هایی را در هم ریخت و ساختمان‌های قدیمی را در هم کوبید تا فضای بازتری را برای یک شهر تمیز و امن‌تر ایجاد کند. دیوار دفاعی پاریس هم‌چنین در طول جنگ فرانکو و پروسی نابود شده بود (1977-1870) به بازسازی نیاز داشت.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IMN.7
مپرسیونیست‌هایی مانند پیساررو و گوستاو کایلبوته با شور و شوق شهر جدیدی را نقاشی‌کردند و از سبک جدید خود برای به نمایش گذاشتن بلوارهای گسترده آن، باغ‌های عمومی و ساختمان‌های بزرگ استفاده کردند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IMN.7
انفجار جمعیت پاریس پس از جنگ فرانکو و پروس، خوراک قابل توجهی را برای به تصویر کشیدن صحنه‌های زندگی شهری در اختیار آن‌ها قرار داد. مشخصه این صحنه‌ها آمیختن طبقات اجتماعی بود که در اماکن عمومی اتفاق می‌افتاد. Degas و Caillebotte بر افراد شاغل، از جمله خوانندگان و رقصندگان، و هم‌چنین کارگران تمرکز داشتند. دیگران، از جمله برت موریسوت و مری کاست، طبقات ممتاز را به تصویر کشیدند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IMN.7
نوشته‌ها
نوشته‌ها
4,729
پسندها
پسندها
12,865
امتیازها
امتیازها
323
سکه
334
امپرسیونیست‌ها هم‌چنین اشکال جدیدی از اوقات فراغت، از جمله سرگرمی‌های تئاتری (مانند سال 1878 کاست در لوژ [موزه هنرهای زیبا ، بوستون]) ، کافه‌ها، کنسرت‌های محبوب و رقص‌ها را نقاشی کردند.

جنبه های مختلف و متنوع جنبش امپرسیونیست، تعریف صریح آن را دشوار می‌سازد. امپرسیونیسم حتی با همین شرایط، حرکتی با ثبات و ماندگار بود، زیرا آغو*ش مدرنیته، آن را به عنوان زمینه‌ای برای هنرهای بعدی آوانگارد در اروپا تبدیل کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IMN.7
کی این تاپیک رو خونده (کل خوانندگان: 0)
هیچ کاربر ثبت نام شده ای این تاپیک را مشاهده نمی کند.
عقب
بالا پایین